Diş hekimliği, anamnezden tedaviye değin hastalarla sürekli etkileşim halinde olduğundan daima devinir: Yeni bir teknoloji gelir, hasta istekleri değişir, yeni taleplere ayak uydurulur, başka bir yeni gelişme meydana gelir… Her küçük değişim zamanla tüm diş hekimliğinin takip etmesi gereken akımı oluşturur. Diş hekimliğini ileriye taşıyacak gelişmelerden birkaçını sizinle paylaşmak istiyoruz.
Apple, Siri ses teknolojisinde çığır açtığından beri hasta adayının ilk başvurusundan, tedavisini tamamlayıp sağlığının keyfini sürmeye başladığı ana kadar dilediği her an bu teknoloji sizin işlerinizin bir kısmını üstlenebilir. Sesli yanıt sistemlerinden, sesinizle tedavi kaydı girişine kadar birçok işi süratle, eksiksiz ve unutulmadan tamamlayabilirsiniz.
Z kuşağı hasta adayları internetin içine doğduklarından kendilerine hangi tedavilerin, ne şekilde uygulanacağını bilmek istiyorlar. Görsel olarak tatmin edilmek onların ilk şartı. Bu şartı takiben beklemeye tahammül edemeyecekleri ikinci şartsa; tedavinin gecikmesi! Randevu planlamasından, tedavide kullanılacak malzemelerin alınmasına kadar ihtiyaçlarınızı çevrim içi (online) çözümler ile istediğiniz her an -gece yarısı dahi!- karşılayabilirsiniz. Tedavide kullanılacak ancak stoğunuzda bulunmayan malzeme siparişini gece e-ticaret sitesinden (topcudental.com) verip sabahında muayenehanenizde teslim alabilirsiniz. Z kuşağı, internet sitenizden randevu talep edilebileceği gibi hekim listesi sunan sitelerden (dishek.org) de size ulaşabilir. Hatta kendinizi iyi tanımlamanız halinde yurt dışı hastalar dahi size bu sitelerden (smileparadise.org) ulaşabilirler.
Her birimiz özeliz ancak bize genel muamelesi yapıldığında çıldırıyoruz. Klasik tatil mesajları başta olmak üzere, can sıkıcı, satış maksatlı aramalara kadar, genel amaçlı, çoğunluğu hedef alan yaklaşımlar bizi duyarsızlaştırıyor. Tedavimize özen ve takibine önem verilmesini bekliyoruz. Diş çekim yerinin iyileşmesinden tutun da diş beyazlatma randevumuzun hatırlatılmasına kadar birçok ihtiyacın hekimimiz tarafından hatırlanmasını hatta randevumuzun verilmesini bekliyoruz. Peki siz bütün bunları yapabiliyor musunuz? Yoksa akıllı bir yapay zeka desteğine ihtiyacınız mı var?
Hasta memnuniyet seviyesi ne durumda? Tedavi işlevini yerine getiriyor mu? Yoksa yaşam kalitesinde kayıplar var mı? Bu bilgiyi gerçek anlamda edinebiliyor musunuz? Daha önce yaşadığı tedavi deneyimi nasıldı? Üzücü, ağrılı ve bir sonraki tedaviden kaçınır yapıda mı? Yoksa bir tatile gider gibi size gelmek isteyecek mi?
Bunlar ve daha fazlası için hazırlıklı mısınız?
Yorumlar
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan site sorumlu tutulamaz.