Kişisel Verilerin Korunması Kurumu’na şikayetlerin ve denetimlerinin nasıl yapıldığının bilinmesi önem kazanmaktadır. Çünkü KVKK’ya yapılan şikayetlere cevap vermenin önemi kadar “Biz KVKK denetlemek için geldik!” diye ortaya çıkan kişilerin ne yetki ile geldikleri her zaman sorgulanmalıdır.
Kişisel Verilerin Korunması Kurumu denetleme yetkisini hiçbir danışmanlık kurumuna ya da avukata devretmemiştir. Fakat kurum ve kuruluşlar, KVKK yükümlülüklerine uyumlarının dışarıdan bir gözle incelenmesi için danışmanlık kuruluşlarından hizmet alabilir. Bu aldıkları hizmet sonucu eksikler raporlanabilir. Bu raporlar KVKK’ya uyumun resmi onayı değildir. KVKK’nın onayını içermez!
Şikayet ve Kişisel Verilerin Korunması Kuruluna savunma;
Kişisel verisi işlenen kişi (hasta, hasta yakını, ziyaretçi vs.) önce diş hekimi veya polikliniğe doğrudan şikayette bulunabilir. Yeterli cevabı alamaması sonucu Kişisel Verilerin Korunması Kurumu’na şikayet eder.
İlgili kişinin kuruma şikayette bulunmasında öngörülen süre, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren 30 (otuz) ve her halde başvuru tarihinden itibaren 60 (altmış) gündür. Fakat kurumun inceleme yapabilmesi için mutlaka ilgilinin şikayetine ihtiyaç yoktur. Kurumun ihlal iddiasını herhangi bir şekilde öğrenmesi durumunda da resen harekete geçerek görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapması yetkisi dahilindedir.
Veri sorumluları, devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve belgeler hariç, talep edilen bilgi ve belgeleri, kuruma 15 (on beş) gün içinde göndermek veya gerektiğinde yerinde inceleme yapılmasına imkan sağlamak zorundadır.
KVKK hakkında daha fazla bilgi için: Yeşim DİNÇER - TQNet Kalite Sertifikasyon Hizmetleri - 0 (232) 433 1905 - 0 (541) 711 6026 - ofis@turkkalite.net
Yorumlar
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan site sorumlu tutulamaz.