DIL_YENI () düğmesiyle hasta işlerinin takip edileceği MENU_KART açılır. Girilmesi zorunlu bilgilere ait etiketler kırmızı renkle belirtilmiştir. Ekranda görülen daha önceden kaydedilmiş hastaya ait bilgiler DIL_DEGISTIR () ile düzenlenir. Yapılan değişikliklerden vazgeçilebilir (). Girilen bilgileri saklamak için DIL_KAYDET () kullanılır. Gerekirse hasta ve bağlı kayıtlar silinebilir ().
Dikkat! Hastaya ait tüm kayıtlar “şifre girerek onaylamanız” (Dr.DENTES'e giriş şifresi) halinde SİLİNİR ve geri alınamaz!
Yeni hasta eklerken aynı isimde hasta kaydı ile ALAN_cepTelefonu1, ALAN_sabitTelefon veya DIL_TELEFON alanlarına yazılan numara başka hastada kayıtlı ise uyarı çıkar.
MENU_OZELLESTIR > MENU_KLINIK sayfasında "DIL_NVI_KIMLIK_DOGRULAMA" seçeneği DIL_ACIK ise yeni hasta eklerken ya da var olan hastada değişiklik yaparken uyruğu TÜRKİYE olan hastalarda NVI (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü)'dan ALAN_ad, ALAN_soyad, ALAN_tcKimlikNo ve DIL_DOGUM_TARIHI bilgilerinin doğruluğu kontrol edilir. Bilgilerde yanlışlık varsa veya aynı kimlik numarasıyla kayıtlı başka bir hasta varsa hasta kartının oluşturulmasına/değiştirilmesine izin verilmez.
DIL_YENI_HASTA_SMS (): Hastaların kendi kartlarını oluşturabilmesi için kullanılır. Düğmeye tıklandığında açılan penceredeki ALAN_cepTelefonu1 alanına hastanın numarası yazılır ve DIL_SMS_GONDER düğmesine tıklanır. Hasta kendisine gönderilen mesajdaki linke tıklayarak kişisel bilgilerini doldurur ve Gönder düğmesine tıklar. Kayıt edilen hastalar DIL_UYARI () bölümünde görünür ve ilgili uyarıya tıklandığında hasta kartı açılır.
Hasta aranabilir () veya arama ekranında " DIL_BUGUN_GELECEKLER" kutusu işaretlenerek randevusu olanlar görülebilir. Kartlar arasında DIL_ONCEKI () ve DIL_SONRAKI () düğmeleriyle gezinti yapılabilir.
Kişisel bilgisayar, tablet veya cep telefonu kamerasıyla () fotoğraf çekilebilir ya da önceden alınmış fotoğraf hasta kartına yüklenebilir (). Karta yüklenmiş fotoğraf istenirse indirilebilir () veya silinebilir ().
Kamera ile görüntü alırken, ses ile görüntü yakalanabilir, yakalanan görüntü kaydedilebilir ya da kamera penceresi kapatılabilir. Bunun için öncelikle DIL_KAMERA penceresi açılır. Ardından görüntü dondurmak için "DIL_YAKALA", kaydetmek için "DIL_KAYDET", kapatmak için "DIL_VAZGEC" denir. Komutların öncesinde ve sonrasında 1 saniye sessizlik gerekir. Komutlar net ve gür sesle söylenmelidir. (Kamera penceresinin sol altında kırmızı renkli mikrofon () gözükmüyorsa cihazınız/tarayıcınız desteklemiyor olabilir.)
Fotoğraf alanına tıklanınca; Beyaz, Siyah, Kırmızı, Yeşil, Mavi ve Sarı renk penceresi açılır. Çerçeve seçilen renge boyanır. Her renge bir anlam yüklenebilir. Örneğin randevusuna sadık olmayan hasta için Sarı renk kullanılabilir.
Hastanın beyan ettiği bilgilerin doğruluğu ve bilgilendirme izni için imzalatılacak belge DIL_YAZDIR düğmesi ile yazdırılabilir. DIL_YAZDIR düğmesine basıldığında "MENU_KART" ve "DIL_HEPSI" seçenekleri çıkar. MENU_KART tıklandığında anamnez bilgileri ile birlikte bu sayfadaki bilgiler çıkar. Hepsi tıklandığında MENU_KART, DIL_ANAMNEZ bilgileri, diş notları, genel notlar, MENU_DIYAGNOZ, DIL_PLANLAMA, ALAN_tedavi ve DIL_ALINAN_PARALAR yazdırılır. Hasta, ( SMS), e-posta () veya başka bir yolla bilgilendirilecek ise belgede bulunan " DIL_BILGILENDIRME_MESAJLARI" kutusu işaretlenip imzalatılmalıdır. Bu belgeye ihtiyaç duymuyorsanız yazdırmayın!
DIL_ANAMNEZ: Geçirilmiş hastalıklar, öyküsü ve varsa kullandığı ilaçları tespit etmek için kullanılır. Burada mevcut hastalıklar dışında başka bir hastalığı veya kullandığı ilaç varsa ANAMNEZ_ILAC_DIGER kutucuğuna yazılabilir. DIL_ANAMNEZde herhangi bir bilgi varsa DIL_ANAMNEZ düğmesi yanıp sönerek uyarı verir.
DIL_RANDEVU: Bu düğme ile DIL_RANDEVU sayfasına geçilir. Yeni randevu vermek için tıklandığında hastanın ismi görülür. Diğer bilgilerde tamlanarak randevu verilebilir.
MENU_FATURA: Hastanın faturalarını listeler.
SMS: “Cep Telefonu” doğru girilmişse düğme aktif hale gelir. Tıklandığında “Ayarlar > SMS Gönder” sayfasına geçilir. Hasta, SMS alıcısı olarak eklenir. Gönderilecek mesaj yazılır ve iletilir.
DIL_ISTIRAHAT_RAPORU: Hastaya istirahat raporu çıkarmak için kullanılır. Düğmeye basıldığında rapor yazılacak pencere açılır. Dişhekimi alanından raporu hangi hekimin düzenleyeceği, Tarih alanından raporun yazıldığı tarih seçilir. Açıklama alanında raporun ayrıntıları yazıldıktan sonra DIL_YAZDIR düğmesi ile rapor yazdırılır. Yazdırmadan önce " DIL_NOT_OLARAK_EKLE" alanı işaretlenirse raporun ayrıntıları MENU_GORUNTU sayfasına da kayıt edilir.
: Hastanın e-nabızını görüntülemek için kullanılır. Bilgileri Sağlık Bakanlığı sistemi göstermektedir ve hastanın e-nabız ayarları ile ilgilidir.
: Hastaya e-reçete yazmak için kullanılır. Düğmeye basıldığında açılan pencereden reçeteyi düzenleyecek hekim seçilir ve Yeni Reçete düğmesi ile e-reçete oluşturulabilir.
: Simge yanıp sönüyorsa hasta not ya da görüntü kaydına sahip demektir.
, DIL_RANDEVU gibi düğmelerin alt bölümünde görülen rakam hasta borcudur.
SMS istemeyen hastalarda " DIL_SMS_ISTEMIYOR" işaretlenir. İşaretli olan hastalarda SMS düğmesi pasif olur, MENU_SMSGONDER sayfasındaki alıcılarda hasta gösterilmez ve otomatik giden SMS'lerde hastaya gönderim yapılmaz.
Randevusuna sadık olmayan, ödemelerini aksatan vb. durumlardaki hastalara randevu verirken uyarı alınması isteniyorsa " DIL_GUVENILMEZ" işaretlenir. İşaretli olan hastalara randevu verilirken Dr.DENTES ***DIL_GUVENILMEZ*** olarak uyarı gösterir.
DIL_KVKK_ONAY_SMS_ILE düğmesi ile dijital olarak KVKK onayı alınır. Hastalara onaylatılacak KVKK metinleri AYARLAR > Klinik sayfasındaki "KVKK Metniniz" alanına girilir. Hastaya ait ALAN_cepTelefonu1 numarası kayıtlı ise DIL_KVKK_ONAY_SMS_ILE düğmesine tıklanır. Açılan pencereden ( DIL_SMS_GONDER) düğmesine tıklanır. Hastaya KVKK metnini içeren bir link ve onay kodu gönderilir. Hasta linke tıklayarak KVKK metnini okuyabilir. Onay almak için hastanın söylediği kod DIL_KVKK_ONAY_SMS_ILE penceresindeki DIL_ONAY_KODU alanına girilir ve DIL_ONAYLA düğmesine basılır. KVKK onayı "DIL_EVET" olarak değişir. Hasta onayını geri çekmek isterse ( DIL_KVKK_IPTAL) düğmesi tıklanarak onay iptal edilir. Onay durumuna (DIL_EVET/DIL_HAYIR) tıklandığında KVKK geçmişi listelenir.
DIL_ONAM_ONAY_SMS_ILE düğmesi ile dijital olarak dijital onam alınır. Hastalara onaylatılacak onam metinleri AYARLAR > Klinik sayfasındaki “Onam Metniniz” alanına girilir. Hastaya ait ALAN_cepTelefonu1 numarası kayıtlı ise DIL_ONAM_ONAY_SMS_ILE düğmesine tıklanır. Açılan pencereden ( DIL_SMS_GONDER) düğmesine tıklanır. Hastaya onam metnini içeren bir link ve onay kodu gönderilir. Hasta linke tıklayarak onam metnini okuyabilir. Onay almak için hastanın söylediği kod DIL_ONAM_ONAY_SMS_ILE penceresindeki DIL_ONAY_KODU alanına girilir ve onayla düğmesine basılır. Dijital onayı “DIL_EVET” olarak değişir. Hasta onayını geri çekmek isterse ( DIL_ONAM_IPTAL) düğmesi tıklanarak onay iptal edilir. Onay durumuna (DIL_EVET/DIL_HAYIR) tıklandığında dijital onam geçmişi listelenir.
MENU_KARTnda bulunan alanların açıklamaları;
ALAN_ad, ALAN_soyad, ALAN_cinsiyet, ALAN_dogumTarihi, ALAN_uyruk, ALAN_tcKimlikNo, ALAN_eklemeTarihi, ALAN_id_dishekimi, ALAN_paraBirimi ve ALAN_tarife alanları doldurulmadan MENU_KART açılamaz. Eğer uyruk "TÜRKİYE" ve "DIL_VATANSIZ_HASTA" dışında bir şey seçildiyse "ALAN_yabanciHastaTuru" alanı açılır ve doldurulması zorunludur.
ALAN_cepTelefonu1, ALAN_sabitTelefon, -diğer- DIL_TELEFON, ALAN_ePosta, ALAN_ulkeISO, ALAN_id_sehir, ALAN_postaKodu, ALAN_id_ilce, ALAN_adres, DIL_KURUM, DIL_AILE_GRUBU, DIL_GENEL_GRUP, ALAN_yakinininAdi, ALAN_yakinininTelefonu, ALAN_referansAdi, ALAN_meslek, ALAN_id_kangrubu, ALAN_kontrolPeriyodu, ALAN_ozelKod alanları isteğe bağlı olarak doldurulur.
- ALAN_cepTelefonu1 hatasız yazılmış hastaya SMS gönderilebilir.
- ALAN_ePosta adresi girildiğinde kutunun sonunda düğmesi çıkar. Bu düğmeye tıklandığı zaman cihazda tanımlı e-posta gönderme yazılımı açılır ve hastanın e-posta adresi alıcı kısmına eklenir.
- Yazılım çağrı cihazlarında kullanılıyorsa telefon no bitişiğindeki düğme tıklanarak arama yapılabilir.
- Bilgisayarlarda fare ALAN_dogumTarihi alanının bitişiğindeki yaş bilgisinin üzerine getirildiğinde, dokunmatik cihazlarda üzerine tıklandığında "yıl, ay ve gün" bilgilerinin ayrıntıları görülür.
ALAN_paraBirimi: Bu hasta için tedavi ve alınacak paralarda kullanılacak birimdir. Hastanın borcu varken ALAN_paraBirimi değiştirilemez.
ALAN_tarife: Hasta tedavilerin hangi ücret tarifesinden yapılacağını gösterir. Güncel TDB referans ücret tarifesi mevcuttur. Yeni ALAN_tarife her yılbaşında yüklenir.
DIL_AILE_GRUBU: Aynı aileden birden fazla hasta geliyorsa, bu hastalar DIL_AILE_GRUBU altında toplanabilir. Bu sayede ailenin toplam borcu kolaylıkla takip edilir. Hasta eklerken bu alandaki DIL_YENI () düğmesiyle DIL_AILE_GRUBU oluşturulur. Bir kere oluşturulan DIL_AILE_GRUBU daha sonraki hasta eklemelerinde bu listeden seçilir. DIL_AILE_GRUBU ifadesinin yanındaki simgeye () tıklandığında aynı Ailedeki hastalar listelenir.
DIL_GENEL_GRUP: “Kara Liste” ve “Vefat Edenler” grupları otomatik oluşturulmaktadır. Bunun dışında belli başlı hastalar isteğe göre gruplandırılır. Grup içine alınan hastaların takibi kolaylaşır. Hasta eklerken bu alandaki DIL_YENI () düğmesiyle DIL_GENEL_GRUP oluşturulur. Bir kere oluşturulan DIL_GENEL_GRUP daha sonraki hasta eklemelerinde listeden seçilir. DIL_GENEL_GRUP ifadesinin yanındaki simgeye () tıklandığında aynı Gruptaki hastalar listelenir.
ALAN_referansAdi: Hastaya referans olan kişinin ismi yazılır. İsim yazmaya başlandığında Dr.DENTES'e kayıtlı hastalar listelenir. Mevcut hastalardan seçim yapılarak kayıt edildiğinde alanın sonundaki düğme ile referans olan hasta kartına kolaylıkla geçiş yapılabilir. Referans adının yanındaki simge () ile hastanın referans olduğu diğer hastalar ve toplam ciroları gösterilir.
ALAN_gelecekRandevuTarihi: Hastanın ileri tarihte randevusu varsa gösterilir. Bitişikteki DIL_RANDEVULAR () düğmesi tıklandığında hastanın tüm randevurları görülür. DIL_RANDEVULAR penceresinde tarihe tıklanınca Randevu defterinde ilgili randevunun tarihi açılır.
ALAN_sonTedaviTarihi: Varsa yapılan son tedavi tarihidir.
ALAN_sonOdemeTarihi: Varsa yaptığı son ödeme tarihidir.
ALAN_ozelKod: Hastanın Dr.DENTES'deki numarası parantez içerisinde gösterilir. Eğer farklı bir programdan veriler aktarıldı ise eski programdaki protokol numarası bu alanda gösterilir.
DIL_ERISIM_KODU: Hastaya özel koddur. Hasta bu kodu kullanarak, internet siteniz üzerinden randevularına, tedavilerine ve görüntülerine ulaşabilir. Web siteniz Sanal Yazılım Ltd. tarafından sağlanan web servislerine erişmelidir. Daha ayrıntılı bilgi için bize başvurabilirsiniz.
ALAN_kontrolPeriyodu: Hastanın kaç ayda bir kontrole çağrılacağı seçilir. Kontrole çağrılacak hastalar MENU_RAPOR > MENU_KONTROL'de listelenir.
Not: Yukarıda anlatılan alanlara göre “MENU_RAPOR > MENU_LISTE” sayfasında listeleme yapılabilir. Örneğin; Dişhekimi “Ali ÇALIŞKAN” ve Genel Grubu “Kara Liste” olanlar alınabilir.
İlgili aramalar: Telefon numarası kaydetmek, tarife değiştir, hasta bilgilerini düzeltme, özel kod nedir