RANDEVU

Günlük ya da haftalık randevu defteridir. Defterin başlangıç ve bitiş saati “AYARLAR > Dişhekimi”de belirtilen çalışma saatlerine göre hesaplanır. Oklar yardımı ile gün veya haftalar arası ileri veya geçmişe gidilebilir. Sol üstten seçilen hekim ve tarihe ait randevu defteri görüntülenir. Birden çok hekim seçilebilebilir. Hafta, Gün, Dişhekimi ve Ünit düğmeleri ile randevu defterinin görünümü ayarlanır. Dişhekimi görünümde seçilen hekimlerin günlük randevuları gösterilir. Hekimin çalışmadığı saatler koyu renkli gösterilir. Dişhekimi görünümünde randevuda taşıma yapıldığında randevunun hekim bilgisi değişir. Ünit görünümde seçilen ünitlerde seçilen hekimlerin randevuları gösterilir ve bu görünümde randevu taşıma yapıldığında randevunun Ünit bilgisi değişir. Hafta, Gün ve Dişhekimi görünümde randevu oluşturulurken Ünit alanından randevunun hangi ünite ekleneceği seçilir. Randevu hekimlerin çalışma saatleri dışına taşınmak istendiğinde uyarı verilir. Müsaitlik durumuna göre; bugün ve geleceğe randevu verilebilir. Geçmişe randevu girilemez. Randevu vermek için uygun saat hizasındaki satıra tıklanır veya dokunmatik ekranlarda ilgili alana basılır. Randevu penceresinin başlığında randevunun başlangıç saati gösterilir. Açılan Randevu Giriş formunda gerekli bilgiler doldurulduktan sonra Kaydet () ile randevu oluşturulur. Randevu silmek () ve değiştirmek () için aynı adımlar izlenir. Şayet aynı randevu ileri tarihte yeniden verilecekse; () düğmesi ile kopyalanır ve yapıştırmak için pencere otomatik kapanır. Tıklanan yere randevu yapıştırılır. Mevcut randevu başka bir zamana taşınacaksa () düğmesi kullanılır. Düğmeye basıldığında Randevu penceresi otomatik kapanır ve tıklanan yere randevu taşınır. Randevu penceresinden düğmesi ile “Cep Telefonu” doğru girilmiş hastaya randevu hatırlatma SMS'i gönderilebilir.

Ad Soyad girişinde eşleşen kayıt bulunamazsa "Bu isimde hasta bulunamadı." uyarısı görülür. Bu durumda hasta kartı oluşturulması için " Randevuyu kaydederken hasta kartını oluştur." seçeneği işaretlenmelidir.

Kayıtlı bir hastaya randevu verilirken; şayet hasta kartında Güvenilmez işaretli ise ilgili hasta seçimi yapıldığında Ad Soyad alanının altında  ***Güvenilmez*** olarak uyarı gösterilir. Randevusuna gelmeyen hastalara tekrar randevu verilirken geçmişte gelmediği randevu sayısı ve geçmişteki toplam randevu sayısı Ad Soyad alanının altında gösterilir. Örneğin "Geçmişte gelmediği randevu sayısı: 4", "Geçmişteki toplam randevu sayısı: 5" şeklinde.

Dişhekimi seçilirken sadece isimi görülüyorsa hekim seçilen zamanda müsaittir. Listede kırmızı renkte görülen hekim, seçilen randevu gün ve saatte çalışmıyor ya da çalışma saatleri dışında kalıyor demektir. "| Çalışmıyor" ifadesi hekimin gün boyu çalışmadığını, "| XX:XX-XX:XX (çalışma başlangıç ve bitiş saatleri)" ifadesi randevunun hekimin çalışma saatleri dışında kaldığını gösterir.

Şayet hekimin çalışma saatleri dışına randevu verilmesin istenirse AYARLAR > Dişhekimi sayfasından " Çalışma saatleri dışında randevu verilemesin" işaretlenmelidir. Böylelikle hekim isminin yanına "| Randevu verilemez" ifadesi gelir ve listeden seçim yapılamaz. Örneğin "| Çalışmıyor| Randevu verilemez" ya da "| XX:XX-XX:XX | Randevu verilemez" gibi.

Takip edilecek hasta adayı düğmesiyle hasta aday listesine eklenir. Düğmeye tıklandığına "Aday Hasta Listesine Ekle" penceresi açılır. Eğer randevu hiçbir hasta kartına bağlı değil ise aday hasta listesine eklenirken hasta kartı otomatik olarak açılır. Hasta iletişime geçilmesini istemiyorsa " Ticari İleti Onayı" işareti kaldırılır. Hasta ile ilgili takip notu girilerek Kaydet düğmesi ile aday hasta listesine eklenir. Listeye eklenen hastalar RAPOR > Aday Hasta sayfasından takip edilir.

Kayıtlı hastaya randevu verirken hastanın varsayılan hekimi otomatik seçilir. Şayet randevu, hekimin çalışma saatleri dışında kalıyorsa müsait olan ilk hekim otomatik seçilir. İstenirse farklı bir hekim seçilebilir. Hastanın hekimine bakılmaksızın randevu defterindeki seçili hekime randevu verilmek istenirse AYARLAR > Klinik sayfasındaki "Randevuda hastanın hekimi seçilsin" ayarı "Kapalı" duruma getirilmelidir. (Bu ayar varsayılan olarak "Açık" durumdadır.)

Yeni ya da kayıtlı hastaya randevu verirken telefon numarası girebilir. Kayıtlı olmayan hastaya randevu verildiyse ve randevudan hasta kartı oluşturulacaksa buraya girilen numara, 5 ile başlıyorsa hasta kartında "Cep Telefonu" alanına, başka bir rakamla başlıyorsa "Telefon" alanına kaydedilir. Eğer otomatik randevu hatırlatma SMS'i kullanılıyorsa ve hasta kayıtlı olmasa bile burada yazılan numaraya da SMS gönderilir.

Randevu defterinde; hasta isimlerinin yanında parantez içinde randevu durumları gösterilir. Durumu;
(-) Gelmedi,
(E) Ertelendi,
(D) Değiştirildi,
(+) Geldi,
(B) Bekliyor,
(T) Tedavide,
(O) Onaylandı anlamına gelir.

Randevu, durumu "- Gelmedi" olarak seçildiyse ve randevu günü hastaya diyagnoz, planlama veya tedavi işlendiyse durum otomatik "+ Geldi" olarak değiştirilir. Kayıtlı randevunun durumu "İptal" olarak değiştirildiğinde Randevu defterinde görünmez. İptal ve Ertelendi durumunda olan randevular için otomatik randevu hatırlatma SMS'i gönderilmez. İptal edilen randevular RAPOR > Randevu'dan görünür.

Randevu açıklaması "Kontrol" ve "Ölçü" seçildiğinde o randevudan 24 saat önce, "Protez prova" seçildiğinde o randevu gününün sabahı uyarı alınır. AYARLAR > Klinik sayfasından uyarılar isteğe bağlı olarak kapatılabilir. Örneğin, "13.01.2018 tarihinde Can AFACAN adlı hastanın kontrol randevusu var.".

Standart randevu defteri 15 dakikalık aralıklara sahiptir. İstenirse "AYARLAR > Randevu" sayfasından bu süre değiştirilebilir.

Randevuların rengi ve süresi seçilen açıklamaya göre gelir. Renk ve süre, "AYARLAR > Randevu" sayfasından dilediğiniz renk ile değiştirilebilir.

Bilgisayarda randevunun alt çizgisine bulunan “=” işaretine basılı tutularak kaydırma yöntemi ile randevu süresi değiştirilebilir. Randevuyu sürükle bırak yöntemi ile günü ve saati değiştirilebilir.

Randevu eklerken not girildi ise randevu kutusunun altında 3 tane yan yana nokta (•••) görülür.

Bir randevuya; bilgisayarda farenin sağ tuşu, dokunmatik cihazlarda basılı tutulduğunda kayıtlı hasta kartına ulaşılır. Eğer randevu, hasta kartına bağlı değilse "Hasta Kartına Bağla" penceresi açılır.

  • Bu isimde hasta kartı varsa hangi "hasta" diye sorulur. Yeni ve hasta seçenekleri çıkar. "Yeni" seçilerek Tamam düğmesine basıldığında bu isimde otomatik hasta kartı oluşturularak randevuyla bağlantısı yapılır. Hasta seçilerek Tamam düğmesine basıldığında ise randevu, seçilen hasta kartına bağlanır.
  • Bu isimde hasta kartı yoksa "Bu isimde hasta bulunamadı. Hasta Kartı oluşturulsun mu?" diye sorulur. Tamam düğmesine basıldığında bu isimde otomatik hasta kartı oluşturularak randevuyla bağlantısı yapılır.
  • Eğer randevu hasta kartına bağlanmayacak ise Vazgeç düğmesiyle ya da pencerenin sağ üstündeki "x" simgesiyle pencere kapatılır.

Geçmiş randevular istenirse gri görüntülenebilir. AYARLAR > Randevu'dan " Geçmiş randevuları farklı göster" işaretlenir.

Randevu defteri ünitlere göre ayrı ayrı gösterilmek istenirse AYARLAR > Klinik sayfasından "Ünit Sayısı" girilmelidir. Girilen ünit sayısı kadar randevu defterinin sol üstünde "Ünit 1", "Ünit 2".. şeklinde seçenekler açılır. Randevusu görünecek ünit ve hekim seçimi yapılır.

İlgili aramalar: Randevu haftalık görünüm


İpuçları

AYARLAR > Randevu sayfasındaki Randevu Takvimini Paylaş () düğmesiyle yapılır. Tüm hekimlerin ya da seçilen hekimin geçmiş 7 gün ve gelecek 7 gün randevuları cihazdaki takvimle paylaşılır. düğmesine basıldıktan sonra "Dişhekimi" listeden seçilir ve hangi cihazda paylaşılacaksa o başlık tıklanarak altındaki adımlar izlenir.

İlgili aramalar: dentes takvimi android ekleme

Bu sitede yer alan yazılar izinsiz ve kaynak göstermeden alıntılanamaz, kopyalanamaz.

Deneyiminizi geliştirmek, site kullanımınızın analizi ve pazarlama çabalarımız için KVKK kapsamında çerezleri kullanıyoruz. Sitemize göz atarak veya bu bilgilendirmeyi kapatarak, Çerez Kullanımı`nı okuduğunuzu ve kabul ettiğinizi onaylamış olursunuz.
Whatsapp